Complexul lordului-vagabond în imobiliare

Să încerci să vinzi sau să închiriezi proprietăți scumpe cu fotografii proaste sau mediocre este ca și cum te-ai prezenta ca fiind lord, dar ai fi îmbrăcat ca un vagabond cu haine murdare, rupte și vechi. Cine te-ar crede că ești lord? Așa este și în imobiliare. Fotografiile neprofesioniste îți știrbesc credibilitatea, seriozitatea și imaginea. Cine s-ar gândi că oferi servicii de cea mai bună calitate când vede cu ce fotografii te prezinți? Tu te-ai gândi?

Fotografia imobiliară profesionistă devine cartea de vizită a agentului sau a agenției; ajunge să îi reprezinte. Ea intermediază legătura dintre ei și clienți, fiind primul contact dintre aceștia. Prin intermediul ei clienții își formează prima impresie nu doar despre proprietatea respectivă, ci și despre agent/agenție. Și știm toți cât de mult contează prima impresie și cât de greu este de schimbat.

Nu mai contează dacă oferi servicii profesioniste și ești cel mai bun din piață dacă nu ajunge nimeni să beneficieze de ele. Atunci când fotografiile proprietăților pe care le promovezi sunt bune sau foarte bune, cei interesați vor da click, vor ajunge pe website-ul tău și te vor contacta. Dacă nu, vor da scroll, vor merge mai departe și vor ajunge la agențiile care folosesc serviciile unui fotograf imobiliar profesionist. De ce? Pentru că suntem atrași de fotografiile frumoase.

Imaginea contează și imaginea vinde, chiar și în imobiliare. Mai ales pentru că trăim în era internetului. De când internetul este nelimitat pentru cei mai mulți dintre utilizatori și mai toată lumea navighează pe telefon, vrând-nevrând oamenii capătă o cultură a fotografiei. Văzând atât de multe imagini în fiecare zi, își formează inevitabil gustul pentru fotografii de bună calitate. În felul acesta trec foarte ușor peste cele proaste și dau click pe cele bune. Agenții imobiliari deștepți se folosesc de această nouă realitate și se adaptează la ea.

De aceea, agenții care au fotografii bune vând mai repede, au cheltuieli mai mici, nu mai au probleme cu încasarea comisionului, au o imagine mai bună în piață șamd. Dacă vrei să fii profesionist trebuie să lucrezi cu profesioniști. În plus, cum te poți prezenta cu fotografii proaste la o proprietate scumpă în fața unui potențial client care își permite să plătească acei bani? Dacă ai fi în situația lui, ai avea încredere într-un astfel de agent?

Însă, există un aspect la care trebuie să fiți atenți: wide sau ultrawide? Orice fotograf ați alege, aveți grijă să nu facă fotografii ultrawide, ci wide! Pentru că cele ultrawide distorsionează realitatea și arată spațiile mai mari decât sunt de fapt. Iar clientul se va considera păcălit când va vedea la vizionare că proprietatea este mai mică decât în fotografii. Sunt multe agenții care au pățit acest lucru și au trecut la fotografii wide.

La polul opus se află agenții care cheamă fotograful imobiliar profesionist la fiecare proprietate pe care o reprezintă. În felul acesta, website-ul lor arată impecabil, adică profesionist. Ceea ce face ca cei care îl vizitează, fără să vrea, să considere agenția profesionistă și să creadă că oferă servicii de cea mai bună calitate. Acesta este primul pas, cel mai bun, spre o colaborare fără probleme. Iar asta înseamnă reducerea cheltuielilor de bani, timp și nervi. De aceea au afaceri prospere.

ATENȚIE! Expunerea repetată la fotografie de cea mai bună calitate creează dependență!