Cum recunoști un fotograf de interior profesionist (14 criterii obiective)

În ultima vreme, de când se dezvoltă accelerat piața închirierii în regim hotelier, tot mai mulți fotografi se declară fotografi imobiliari profesioniști. De aceea, celor care au nevoie de astfel de servicii le este greu să aleagă cu cine să lucreze din acest amalgam. Au nevoie de criterii obiective care să-i ajute în acest sens. Iată câteva repere pe care le puteți folosi pentru a înțelege dacă ați nimerit un fotograf de interior profesionist și dacă acesta va livra fotografiile care să vă ajute! Dar ele trebuie considerate împreună pentru a ajunge la o concluzie cât mai apropiată de adevăr.

  1. Trebuie să aibă un website unde să-și prezinte munca, experiența, clienții, recomandările șamd.
  2. Verificați ce recomandări a primit. Ce spun cei care îl recomandă este important pentru că așa aflați cum îl văd clienții. Contează și cine a dat testimonialele. Sunt clienți sau niște prieteni fără legătură cu piața imobiliară?
  3. Câți ani de experiență are? Câte proprietăți a fotografiat în acești ani? Dacă spune că în 5 ani a fotografiat 100 de proprietăți înseamnă aproape 2/lună. Iar pe site a postat doar 10. Asta înseamnă că cifrele sunt eronate și că nu are experiența pe care susține că o are. În plus, dacă totul începe cu o minciună cum ar putea să iasă bine? Verificați și pe rețelele de socializare și vedeți câte postări cu fotografii imobiliare face pe săptămână. Așa descoperiți care este volumul de muncă adevărat.
  4. Prețul poate fi un criteriu. Calitatea costă. Dar dacă prețul este mai mic nu înseamnă că sigur calitatea este mai slabă și nici dacă prețul este mai mare nu este sigur că este oferită o calitate mai bună. Ceva nu este în regulă dacă prețul este mult mai mic sau mult mai mare decât media pieței.
  5. Oferă servicii complete? Dacă da, înseamnă că are clienți care i-au cerut și fotografii și video și dronă șamd. Asta înseamnă că are ce să arate potențialilor clienți.
  6. Unul dintre cele mai importante aspecte este dacă respectă măcar câteva criterii minime ale fotografiei imobiliare profesioniste. Adică: fotografiile sunt drepte, colțurile verticale din camere și clădiri sunt paralele cu marginile fotografiei, nu deformează realitatea (adică fotografiază wide, nu ultra-wide), fotografiile sunt expuse corect (nu există zone de alb complet și negru complet) etc.
  7. Nu impune condiții stupide, cum ar fi: să folosiți fotografiile cu logoul fotografului pe ele, un număr de fotografii (nimeni nu știe câte fotografii face într-o proprietate până nu o vede. Cu cât sunt mai multe camere, cu atât crește numărul fotografiilor.).
  8. Pentru a-ți putea da factură trebuie să fie persoană juridică (SRL, PFA etc.).
  9. Timpul de livrare a fotografiilor nu trebuie să depășească două-trei zile.
  10. Unii fotografi au o latură artistică dezvoltată. Dacă nu știu să o controleze nu vor livra fotografii de interior utile pentru client. Iar fotografii care se concentrează exclusiv pe latura tehnică vor rata atmosfera proprietății. De aceea este necesar un echilibru între cele două.
  11. Există fotografi de interior profesioniști care își pregătesc proprietatea înainte de a o fotografia. Serviciile de staging sunt foarte importante pentru a obține fotografii care să vândă.
  12. Ca în orice domeniu, seriozitatea este vitală. Dacă fotograful a promis că vine într-o anumită zi, la o anumită oră și nu se ține de cuvânt, de ce ar face altfel în cazul termenului de predare a fotografiilor sau a calității?
  13. Pentru a obține fotografii de cea mai bună calitate ai nevoie și de aparatură de bună calitate. Iar un minim înseamnă: cameră foto full frame, obiectiv wide, trepied. Nu telefon, oricât de bine ar fotografia acesta.
  14. Dacă fotograful trăiește din fotografie de interior sunt șanse mult mai mari să livreze un produs util clientului decât dacă o face ocazional și trăiește din alte tipuri de fotografie.

ATENȚIE! Expunerea repetată la fotografie de cea mai bună calitate creează dependență!