Pentru că ne-am propus să oferim servicii care să-i ajute pe clienții noștri (agenți imobiliari, investitori airbnb, proprietari, birouri de arhitectură sau design interior, dezvoltatori etc.), nu care să le facă deservicii. Fotografia imobiliară trebuie să arate cât mai fidel realitatea pentru a informa cât mai corect potențialii clienți finali. De aceea folosim obiective foto wide care nu deformează. Nu pe cele ultra-wide care, deși oferă fotografii cu aceeași dimensiune ca cele wide, au un unghi de cuprindere mult mai mare și, de aceea, distorsionează mult, creând iluzia că spațiile sunt (mult) mai mari decât în realitate. Și da, într-adevăr, ele arată bine, dar în imobiliare ar trebui ca acesta să fie cel de-al doilea criteriu, după corectitudinea informației.
Astfel, utilizarea obiectivelor ultra-wide este o încercare, conștientă sau nu, de a „păcăli” clientul, părând că-i oferi ceea ce își dorește (spațiu mai mare), pentru a-l face să vină la o vizionare a proprietății respective. Însă acest mod de abordare se întoarce împotriva celui care le folosește deoarece clientul va fi dezamăgit, descoperind că suprafețele sunt mai mici decât le-a văzut în fotografii, și se va simți înșelat. Așa că nu va mai dori să mai lucreze cu acel agent/agenție, proprietar, investitor airbnb șamd. Iar toate acestea se întâmplă, de cele mai multe ori, fără să fie conștientizate aceste aspecte.
Pentru fotografi, ultra-wide înseamnă mult mai puțină muncă pentru că editează o singură imagine în loc 7-8 sau chiar 15 cum facem pentru fiecare fotografie panoramică. Dar preferăm să facem această muncă pentru a ne ajuta clienții să câștige timp, nervi și bani, fiind și corecți în relația cu clienții lor. De ce? Pentru că suntem convinși că relațiile bazate pe corectitudine sunt trainice și pentru că știm că cei care vor înțelege ceea ce facem sunt clienții pe care ne dorim să-i avem. Și sunt tot mai mulți clienți care ne solicită serviciile nu doar pentru calitatea lor, ci și pentru că nu mai vor să folosească fotografii ultra-wide.